Köp Information

Köp information

BESTÄLLNING

 

Telefon: 033-12 21 21. Måndag-fredag: 08.00-17.00, övrig tid telefonsvarare.

Vår kundtjänst ger dig personlig service och omgående besked om din beställning.

Post: Zentiro AB, Kärrgatan 6, 504 41 Borås.

E-post: info@zentiro.se

Vi svarar på alla mail inom 48 timmar, gäller vardagar.

Internet: zentiro.se

Org.nr: 5569081648

KÖPINFORMATION

Priser och leverans

Vi levererar endast till adresser i Sverige. Beställare under 18 år expedieras ej utan målsmans underskrift. Löser du inte ut ditt paket kommer vi att debitera dig en avgift på 150: – frakt, postförskotts-/efterkravs avgift samt hanteringskostnader. Katalogen gäller tills ny utkommer. Alla priser gäller under denna tid och inkluderar den nu gällande momsen (25 %), med reservation för ändringar av skatter eller liknande oförutsedda händelser. Vi reserverar oss för ev. tryckfel i katalogen och på hemsidan. Normal leveranstid 5-7 dagar. vid stor orderingång, något längre. Lägsta ordervärde är 200: -.

Betalningssätt

Kontant/efterkrav: Frakt, 59:- samt postförskottsavgift/efterkravs avgift f n 49:- tillkommer på varje kontantorder.Skicka inga pengar i förskott. Vi ansvarar ej för någon form av förskottslikvid.

Zentiro faktura: Du kan ansöka om Zentiro faktura i samband med din beställning, antingen genom att fylla i ansökan vid ordersedeln eller via telefon. Vi kommer kreditpröva din ansökan. Max kredit vid första köp: 1500:-. Du betalar ingen postförskottsavgift men frakt 59:-, tillkommer på varje order. Du kan i lugn och ro se och prova dina varor innan du betalar. Faktura avgift på 25: -, tillkommer på varje faktura. Om fakturan inte betalas i rätt tid påförs en påminnelseavgift på 50:-. 10 dagar netto på fakturan.

Swish: med Swish betalar du enkelt och snabbt med din mobiltelefon. Ladda ned Swish-appen och följ instruktionerna i kassan när du ska betala.

Retur och bytesrätt (ångerrätt)

Du har full retur- och bytesrätt på alla varor inom 14 dagar. Lämna alltid paketet på samma ställe där du hämtade det. Avgiften reglerar I efterhand, senast inom 30 dagar. Skicka aldrig returen som postförskott/efterkrav. För att underlätta vår hantering, medsänd originalfakturan/returnotan. Om du returnerar alla beställda varor betalar vi tillbaka varans pris samt frakt och postförskotts-/efterkravs avgift då vi fått tillbaka varorna. Om du beställt fler varor och inte returnerar alla betalar vi dock inte tillbaka frakten och postförskotts-/efterkravs avgift eftersom dessa avgifter I de flesta fall är desamma, oberoende av hur manga varor du beställt eller hur mycket de väger.

Reklamation – felaktig eller skadad vara

Skulle en skada ha uppstått när du får paketet, anmäl detta genast till utlämningsstället eller till oss. Om det är fel på varan ska du reklamera detta snarast. Ange orsak till returen på returnotan/fakturan och uppge gärna ditt telefonnummer. Skicka varan I retur till oss och du får pengarna tillbaks, eller om du önskar, en ny felfri vara+returfrakt. Konsumentköplagen gäller och tvister rörande reklamationer kan hänskjutas till allmänna reklamationsnämnden. Vi följer Konsumentsköplagen och kunden har tre års reklamtionsrätt.

Ersättningsvara

Om en vara tagit slut för got och vi har en likvärdig eller bättre vara, som vi kan erbjuda till samma pris, skickar vi den för påseende. Vill du inte ha den, får du självklart sända tillbaka den och få pengarna tillbaka.

Personuppgifter och hur vi hanterar dem.

Zentiro AB är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter lagras I vårt kundregister och används för att upprätthålla vår kundrelationer och I vår marknadsföring. Du har rätt att en gång per år, efter skriftlig begäran, kostnadsfritt ta del av dina personuppgifter I vårt register. Dina personuppgifter kan även innebära erbjudanden från andra företag som vi tror kan intressera dig. OBS! Du kan när som helst tacka nej till sådana erbjudanden genom att meddela oss detta. Om du uppgett din e-postadress används den endast av oss.

Från den 25 maj 2018 gäller den nya Dataskyddsförordning (GDPR). GDPR ersätter den befintliga Personuppgiftslagen (PUL) och gäller för alla EU-länder.
Med dina personuppgifter menar vi den data vi samlar in och sparar om dig och hur du använder våra tjänster som direkt eller indirekt identifierar dig. Dessa uppgifter använder vi för att tillhandahålla tjänster, ge dig en bättre upplevelse, förbättra tjänster och ge erbjudanden som passar just dina behov.
Nedanstående information är en summering kring hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsföroesningen (GDPR).

Typ av personuppgifter vi samlar in.

Kontaktuppgifter.

När du blir kund hos oss samlar vi in dina kontaktuppgifter:
Namn, adress, e-postadress, telefonnummer och personnummer vid faktura köp.

Supportärenden/Returer. När du kontaktar vår support samlar vi in den information du uppger till oss för att vi ska kunna hjälpa dig med ditt ärende.

Så här samlar vi in personuppgifter.

Vi samlar in och behandlar data som…
• …du uppger själv när du blir kund hos oss.
• …du uppger när du kontaktar oss i form av e-post och samtal.
• …vi hämtar från andra källor – t ex UC AB.
• …samlas via cookies som samlar in information på och från din webbläsare.

Exakt vilken information vi samlar in om just dig beror på vilken/vilka av våra tjänster du använder.

För att vi ska behandla din data krävs det att någon av följande rättsliga grunder uppfylls:
• Krav för att fullgöra avtalet med dig.
• Krav för att fullgöra en för oss en rättslig förpliktelse.
• Behandlingen ligger i både ditt och vårt intresse.
• Samtycke från dig för just den behandlingen.

För att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster till dig behöver vi behandla dina personuppgifter.

Tillhandahållande av tjänster/ Det här använder vi dina personuppgifter till.

Vi behandlar personuppgifter för att identifiera dig som kund och för att hantera och leverera de tjänster och beställningar du beställt och prenumererar på. Samt personuppgifter som krävs för att hantera fakturering och betalning.

Kommunikation och support.

Vi kan använda personuppgifter från tidigare kontakt med oss för att kunna ge dig bättre hjälp. Vi använder dina kontaktuppgifter och information om vilka tjänster du använder som grund för fakturor, nyhetsbrev, viktig information om dina tjänster, erbjudanden och tips.

Utveckling av våra tjänster och produkter.

Vi behandlar personuppgifter kring hur du använder våra tjänster samt från kontakt med oss som underlag för att förbättra din upplevelse specifikt och våra tjänster generellt.

Marknadsföring.

För att kunna marknadsföra relevanta produkter och erbjudanden till dig efter dina behov behandlar vi personuppgifter om vilka produkter köpt av oss.

Säkerhet och förhindrande av missbruk.

Vi behandlar personuppgifter i syfte att upptäcka och förhindra följande för våra tjänster och i vårt nätverk:
• missbruk
• intrångsförsök
• attacker i form av t ex virus.
• lagbrott
• användning av våra tjänster som strider mot våra villkor

Lagstadgade skyldigheter.

Vi behandlar personuppgifter i syfte att efterfölja de krav lagen ställer.

Så här länge sparar vi personuppgifter.

Vi sparar personuppgifter så länge det finns ett dokumenterat syfte för behandlingen. Vill ni kontakta vårt dataskyddsombud så går det bra via mail eller telefon för detaljer.
info@zentiro.se eller 033 – 12 21 21.

Medlem i:

Svensk Handel

Regeringsgatan 60
103 29 Stockholm

www.svenskhandel.se

www.tryggehandel.se/butik/?id=951